Oma­ko­ti­ta­lon pihaan on pian han­kit­ta­va bio­jä­te­as­tia tai kom­pos­to­ri – Ro­va­nie­mel­lä mää­rä­ai­ka hei­nä­kuus­sa 2024, Me­ri-La­pis­sa jo aiemmin

Uuteen biojätekeräykseen liittyminen on pakollista Rovaniemen kaupunkialueella ellei ruoantähteitä kompostoida. Sama on edessä Kemin, Keminmaan ja Tornion taajamissa.

Rovaniemellä biojäte kuljetetaan vastaanottotiloihin, josta ne kuormataan kohti Oulua. Napapiirin Residuumin toimitusjohtajan Tommi Lehtosaaren mukaan Lapissa oma biokaasulaitos on arvioitu toistaiseksi kannattamattomaksi.
Rovaniemellä biojäte kuljetetaan vastaanottotiloihin, josta ne kuormataan kohti Oulua. Napapiirin Residuumin toimitusjohtajan Tommi Lehtosaaren mukaan Lapissa oma biokaasulaitos on arvioitu toistaiseksi kannattamattomaksi.
Kuva: Pekka Aho

Rovaniemen keskustan ja lähialueiden omakotitalojen biojätteiden lajittelu muuttuu pakolliseksi ensi vuoden heinäkuussa. Sen jälkeen ruokajätteet on joko kompostoitava tai kiinteistön on liityttävä Napapiirin Residuumin uuteen biojätekeräykseen.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä