Korona-aika kiihdytti koko 2010-luvulla pahentunutta nuorten sosiaalista eristäytymistä ja yksinäisyyttä. Etäkoulu saattoi myös antaa nuorille vaikutelman siitä, että vaadituista asioista voidaan hieman oikaista, kunhan suurin osa asioista tulee hoidettua. Siksi monelle paluu lähikouluun on ollut ahdistava kokemus.
Kuva: Pekka Peura
Nuoret jäävät pois koulusta, koska aikuiset eivät opeta lapsia kohtaamaan vastoinkäymisiä.