Onnettomuus: Au­toi­li­ja törmäsi ala­ikäi­seen pyö­räi­li­jään Iva­los­sa ja pakeni pai­kal­ta

Sää: Harmaa loska väistyy pian - ensi viikon hiih­to­lo­ma­lai­sil­le lu­va­taan jo au­rin­koi­sem­pia hiih­to­ke­le­jä

Tilaajille

Pe­rin­tei­set au­to­mes­sut ovat his­to­riaa, eikä niitä kaipaa enää kukaan – näin laaja on säh­köi­sen liik­ku­mi­sen kirjo ja yl­lä­tyk­siä täynnä

Autopuolella huomio kiinnittyy kiinalaisiin sähköautovalmistajiin, jotka yrittävät tänä vuonna tosissaan Eurooppaan. Mercedes-Benzin pääjohtajan resepti Kiinan haasteeseen kuuluu: ”Kunnioita kilpailijaasi ja ole koko ajan tietoinen siitä, mitä hän aikoo.”

Sveitsiläinen Microlino on suora jatkumo 1950-luvun kääpiöautoille, eteen aukeavaa sisäänkäyntiä myöten. Edes 22 000 euron hinta ei pelota ostajia ainakaan Keski-Euroopassa.
Sveitsiläinen Microlino on suora jatkumo 1950-luvun kääpiöautoille, eteen aukeavaa sisäänkäyntiä myöten. Edes 22 000 euron hinta ei pelota ostajia ainakaan Keski-Euroopassa.
Kuva: Kari Pitkänen

Kun autobrändin nimi on Micro ja tuotteen Microlino, on selvää, että nyt ollaan tekemisissä pienten asioiden kanssa.

Ja juuri sellainen tämä tuote on: kahdenistuttava, alle 500 kiloa painava kääpiöauto, jonka muotoilu on peräisin suoraan 1950-luvun esikuvista kuten BMW Isettasta.

Haluatko lukea tämän jutun?

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet (ma-la) ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi