Kolumni: Suoraa puhetta äi­tiy­des­tä

Salakuljetus: Nuus­ka­ral­li romahti län­si­ra­jal­la, ni­ko­tii­ni­pus­sien myynnin va­pau­tu­mi­nen muutti ti­lan­teen

Mainos: Lapin Kansa Digi 13,90 €/kk – tilaa tästä

Tilaajille

Pe­rin­tei­set au­to­mes­sut ovat his­to­riaa, eikä niitä kaipaa enää kukaan – näin laaja on säh­köi­sen liik­ku­mi­sen kirjo ja yl­lä­tyk­siä täynnä

Autopuolella huomio kiinnittyy kiinalaisiin sähköautovalmistajiin, jotka yrittävät tänä vuonna tosissaan Eurooppaan. Mercedes-Benzin pääjohtajan resepti Kiinan haasteeseen kuuluu: ”Kunnioita kilpailijaasi ja ole koko ajan tietoinen siitä, mitä hän aikoo.”

Sveitsiläinen Microlino on suora jatkumo 1950-luvun kääpiöautoille, eteen aukeavaa sisäänkäyntiä myöten. Edes 22 000 euron hinta ei pelota ostajia ainakaan Keski-Euroopassa.
Sveitsiläinen Microlino on suora jatkumo 1950-luvun kääpiöautoille, eteen aukeavaa sisäänkäyntiä myöten. Edes 22 000 euron hinta ei pelota ostajia ainakaan Keski-Euroopassa.
Kuva: Kari Pitkänen

Kun autobrändin nimi on Micro ja tuotteen Microlino, on selvää, että nyt ollaan tekemisissä pienten asioiden kanssa.

Ja juuri sellainen tämä tuote on: kahdenistuttava, alle 500 kiloa painava kääpiöauto, jonka muotoilu on peräisin suoraan 1950-luvun esikuvista kuten BMW Isettasta.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.