Vihdoin! Maaliskuun alussa Meri-Lapissa aloitti toimintansa Tornion junabussi. Puolen tunnin pikavuoro tarjoaa yhteyden VR:n juniin Tornio-Haaparannan ja Kemin välillä.
Meri-Lapissa julkisen liikenteen tilanne on tuskin koskaan ollut tajunnanräjäyttävä, mutta koronapandemia vähensi entisestäänkin harvoja vuoroja. Lounaisessa Lapissa on ihmetelty, kuinka ei enää junaltakaan pääse Tornioon esimerkiksi iltaisin tai viikonloppuisin. Uusi yhteys vastaa juurikin tähän tarpeeseen ja parantaa siis kulkemista huomattavasti.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut