Matkailu: Vaa­ral­li­siin paik­koi­hin py­sä­köi­dyt tu­ris­ti­bus­sit ja vuok­ra-au­tot kuu­men­ta­vat tun­tei­ta Ro­va­nie­mel­lä, poliisi vetoaa kul­jet­ta­jien vas­tuu­seen

Onnettomuudet: SVT: Kii­ru­nas­sa et­si­tään ka­don­nut­ta kelk­kai­li­jaa

lumivyöry: NRK: Nuori nor­ja­lais­mies kuoli lu­mi­vyö­rys­sä Nor­jas­sa

Mainos: Lapin Kansa Digi 13,90 €/kk – tilaa tästä

Tilaajille

Kou­lu­rau­ha ju­lis­te­taan, mutta kuinka se säi­ly­te­tään? – Tut­ki­ja: Kaikki mikä polkee toisen ih­mis­ar­voa on vää­rin­koh­te­lua

Koulukiusaamisesta väitellyt Sari Haapakangas: Kaikki mikä polkee toisen ihmisarvoa on väärinkohtelua.

Koulurauhan ylläpitäminen vaatii laajempaa näkökulmaa kiusaamiseen.

Siksipä koulukiusaamista väitöskirjaansa tutkinut erityiskasvatuksen asiantuntija Sari Haapakangas Suomen Vanhempainliitosta haluaa puhua mieluummin kouluväkivallasta kuin kiusaamisesta.

– Kiusaaminen määritellään systemaattiseksi ja pitkään jatkuvaksi, samaan henkilöön kohdistuvaksi toiminnaksi, joka sisältää valtasuhteen epätasapainon. Väkivalta voi kuitenkin olla kertaluonteista eikä aina systemaattista. Laajempi määrittely olisi tarpeen: väärinkohtelua on kaikki, mikä polkee toisen ihmisarvoa.

Ivalon koulun saamenkieliset oppilaat kävivät läpi musiikkiesitystään koulurauhan julistuksen kenraaliharjoituksissa tiistaina Sodankylässä.
Ivalon koulun saamenkieliset oppilaat kävivät läpi musiikkiesitystään koulurauhan julistuksen kenraaliharjoituksissa tiistaina Sodankylässä.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.