Korona ajaa kuntia lo­maut­ta­maan hen­ki­lös­töään – Ro­va­nie­mi pyrkii si­joit­ta­maan uusiin teh­tä­viin niitä, joiden työn­te­ko on es­ty­nyt, So­dan­ky­lä saattaa aloit­taa yt-neu­vot­te­lut

Kuntien työntekijöistä osa on nyt työtä vailla, kun kouluja, uimahalleja ja kuntien ylläpitämiä laitoksia on suljettu koronan takia.

Työntekijöille pyritään löytämään korvaavia töitä, mutta kaikissa tapauksissa se ei ole mahdollista. Tämä uhkaa johtaa lomautuksiin.

Yksikään kunta ei vielä ole lomauttanut henkilöstöään, mutta  Yle kertoo, että Tornion ja Kemin kaupungit käsittelevät asiaa ensi viikolla.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä