Maailmankuulu kuntapomo
Sallan kunnanjohtaja Erkki Parkkinen on antanut kasvonsa mitä erikoisimmille tempauksille. Viime talvena Salla kertoi hakevansa kesäolympialaisia, ja mainoskampanjan on nähnyt sosiaalisessa mediassa yli 250 miljoonaa ihmistä.
Sallalaisen Erkki Parkkisen kädet hikosivat. Hänellä oli kourassaan hakemus, jonka vastaanottoa ei kukaan osannut ennustaa.
Kunnanjohtaja oli matkustanut Sallasta ensin Helsinkiin ja jatkanut sieltä Geneveen. Nyt hän oli Sveitsin Lausannessa, Kansainvälisen olympiakomitean päämajan edessä, helmikuussa 2020.
Pikkuinen Salla hakisi vuoden 2032 kesäolympialaisten isännyyttä.
Omituinen Salla
Sallassa eriskummallisuus on arkipäivää.