Pääkirjoitus

Vih­rei­den po­liit­ti­nen pe­li­sil­mä petti pahoin ja se voi kat­kais­ta Pekka Haa­vis­ton pre­si­dent­ti­tien

Perustuslakivaliokunta on puhunut, pulina jatkukoon. Valiokunta totesi, että ulkoministeri Pekka Haavisto (vihr.) menetteli "al-Hol"-asiassa lainvastaisesti ja moitittavasti, vaikkei syytekynnys ylittynytkään – kiitos ministerin virkamiestä korkeamman syytekynnyksen.

Vihreille langettava päätös oli kova paikka. Se näkyi paitsi eriävässä mielipiteessä myös somessa, missä puolueväki alkoi levittää hymyilevää Pekka-kuvaa ja kömpelöä viestiä, jonka ydinsanoma oli: "Mitään väärää tai lainvastaista ei ole tapahtunut.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa