Lapin hyvinvointialueelta kunnille käsiin jäävät kiinteistöt ovat kuntien taloudelle todellinen uhka, jota osapuolten kykenemättömyys neuvotteluun ja menneen maailman lainsäädäntö synkistävät entisestään.
Hyvinvointialueiden aloitettua toimintansa sosiaali- ja terveysalan kiinteistöt jäivät kuntien omistukseen. Hyvinvointialueet velvoitettiin jäämään kiinteistöihin vuokralaisiksi kolmen vuoden ajaksi. Määräaika täyttyi vuoden 2026 alussa, ja hyvinvointialueet ovat neuvotelleet vuokrasopimuksiaan uusiksi kuntien kanssa.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut