On hyvä, että matkailu tuo Inariin rahaa ja töitä, mutta huono, että se vahingoittaa ympäristöä.
Näin voi tiivistää keskeiset tulokset kyselystä, jonka Luonnonvarakeskus on tehnyt osana EU:n rahoittamaa Arctic Hubs -hanketta.
Kyselyssä ihmisiä on pyydetty kertomaan, mitä hyötyä ja mitä haittaa matkailusta on, sekä sitä, minne matkailua pitäisi suunnata ja minne ei.