"Tun­nis­taa taas ve­sis­tök­si" – lähes umpeen re­he­vöi­ty­nyt Ruo­ko­lam­pi nii­tet­tiin auki Ro­va­nie­mel­lä

Vesikasvillisuus valtasi lähilammen Rovaniemen Santamäessä. Jopa hajuhaittaa keväisin aiheuttanut "paha kierre" halutaan nyt katkaista.

Ruokolampi on taas sininen.
Ruokolampi on taas sininen.
Kuva: Iiro Kerkelä

–  Onhan tämä aika erinäköinen kuin vielä viikko sitten, Sanni Mustonen ja Juha-Matti Taikina-aho tuumivat sinisenä heijastelevan Ruokolammen äärellä Rovaniemen Santamäessä.

Lähellä kerrostalossa asuva pariskunta ehti nähdä, kuinka lampi kasvoi kesä toisensa perään lähes umpeen lumpeista, ulpukoista ja muista vesikasveista.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Mainos
Lapin Kansan pelit

Pelaa Lapin Kansan digitaalisia pelejä

Aivojumppaa tai rentoa ajanvietettä – tutustu peleihin ja löydä suosikkisi

Aloita pelaaminen
Ilmoita asiavirheestä