Tornion ja Kemin sa­ta­mien jään­mur­ta­jat saivat uuden omis­ta­jan Es­pan­jas­ta – ret­ro­mur­ta­ja Jää­sa­lol­la pian 50-vuo­tis­juh­lat me­ri­mies­kir­kol­la

Samat alukset ja työntekijät jatkavat edelleen työtään satamissa.

Satamajäänmurtaja Ahto jatkaa työtään VB Ahto -nimisenä Kemin ja Tornion satamissa. Vuonna 2014 valmistunut alus on hyvässä kunnossa. Samana vuonna otetussa arkistokuvassa alus on vielä alkuperäisissä asussaan.
Satamajäänmurtaja Ahto jatkaa työtään VB Ahto -nimisenä Kemin ja Tornion satamissa. Vuonna 2014 valmistunut alus on hyvässä kunnossa. Samana vuonna otetussa arkistokuvassa alus on vielä alkuperäisissä asussaan.
Kuva: Mikael Rydenfelt

Kemin Ajoksen ja Tornion Röyttän satamien jäänmurrosta ja avustuspalveluista vastaa alkavasta talvesta lähtien Boluda Towage Kemi oy. Maailmanlaajuisesti toimiva Boluda Towage -konserni osti viime keväänä jäänmurtoa Meri-Lapin satamissa tekevästä Arctia Karhu oy:stä enemmistön Arctialta.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä