Pääkirjoitus: Suomen Pi­sa-tu­lok­set ovat las­ke­neet jo lähes koko 2000-lu­vun ajan – häm­mäs­tyt­tä­vin­tä il­miös­sä on se, ettei kor­jaus­lii­ket­tä ole on­nis­tut­tu te­ke­mään

Katso kuvat: Näin lap­pi­lai­set edus­ti­vat Pre­si­den­tin­lin­nas­sa

Puolustusvoimat: Ken­raa­li­kun­nas­sa vain yksi ylennys – katso tästä kaikki ylen­nyk­sen saaneet Lapissa

Mainos: Lapin Kansa Digi 13,90 €/kk – tilaa tästä

Tilaajille

Sama teema, kolme muun­nel­maa – 65 ki­lo­met­rin koe­ajo­lenk­ki kulki 0–5 litran ben­san­ku­lu­tuk­sel­la sen mukaan, pal­jon­ko sähköä Kia Niro kykeni hyö­dyn­tä­mään

Niro on yksi harvoista automalleista, joista on tarjolla kolme keskenään liki samannäköistä, mutta eri tavalla sähköistettyä versiota.

Kia Niron eri versiot eivät juurikaan eroa toisistaan. Ulkomitoissa ero löytyy vain leveydestä: molemmat hybridit ovat 2,5 senttiä kapeampia kuin täyssähkömalli. Kuvassa on Niron itselataava hybridiversio.
Kia Niron eri versiot eivät juurikaan eroa toisistaan. Ulkomitoissa ero löytyy vain leveydestä: molemmat hybridit ovat 2,5 senttiä kapeampia kuin täyssähkömalli. Kuvassa on Niron itselataava hybridiversio.
Kuva: Kari Pitkänen

Kia Niron perusidea on nerokas. Miksi muuttaa auton ulkonäössä tai varustelussa juuri mitään, kun ajamisen ja taloudellisuuden kannalta todella merkitykselliset asiat tapahtuvat katseilta piilossa konepellin alla?

Toisen sukupolven Nirosta saadaan kerralla tarjolle kolme eri versiota: täyssähköinen EV, ladattava hybridi eli PHEV sekä perinteinen hybridi (HEV).

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.