Irtisanomisten vaara: Laphan hen­ki­lös­töä kos­ke­vat yt-neu­vot­te­lut alkavat tors­tai­na

Kolumni: Välitä lem­mi­kis­tä­si ja kerää koi­ran­ka­kat kadulta

Mainos: Jakajaksi Kaleva Mediaan - tutustu ja hae tästä

Tilaajille

Ro­va­nie­mel­lä pitäisi nyt päästä entistä useam­min tutun lää­kä­rin vas­taan­otol­le – uudessa tii­mi­jaos­sa jo­kai­sel­le kau­pun­ki­lai­sel­le on nimetty lää­kä­ri-hoi­ta­ja-työ­pa­ri

Lapin hyvinvointialue käynnisti Rovaniemellä maanantaina uuden hoidon jatkuvuusmallin, jossa terveysasemien palvelut ja niiden käyttäjät on jaettu viiteen eri tiimiin.

Mitä tämä uudistus tarkoittaa tavallisten rovaniemeläisten näkökulmasta, avovastaanoton ylilääkäri Elina Paloniemi?

– Jokainen rovaniemeläinen on yhden tiimin asiakas, ja tiimin sisällä hänelle on nimetty oma lääkäri-hoitaja-työpari. Potilas ottaa yhteyttä terveysasemalle ihan samalla tavalla kuin aiemminkin, eli puhelinnumero ei ole muuttunut ja sähköinen asiointikanava on sama. Mutta jatkossa yhteydenotot ohjataan oikeaan tiimiin niille ammattilaisille, jotka tätä kyseistä potilasta hoitavat.

Mihin uudistuksella pyritään?

– Tavoitteena on parantaa hoidon jatkuvuutta siten, että aiempaa useammin potilas ohjautuisi saman lääkärin ja hoitajan vastaanotolle kuin aiemmillakin kerroilla.

Haluatko lukea tämän jutun?

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet (ma-la) ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi