Politiikka: Miksi kes­kus­ta rii­taut­ti luon­non­suo­je­lu­lain, Katri Kul­mu­ni?

Kunniamerkit: Ta­sa­val­lan pre­si­dent­ti myönsi tämän vuoden kun­nia­mer­kit – katso Lapin pal­ki­tut

Joulukalenteri: Mitä löytyy Lapin Kansan jou­lu­ka­len­te­ris­ta? Avaa päivän luukku tästä

Tilaajille

Opet­ta­ja Riku kulkee päi­vit­täin yli 160 ki­lo­met­rin työ­mat­kan ja toivoo polt­to­ai­neen hinnan las­ke­van – tutkija arvioi, ettei die­se­lin hin­nan­las­ku näy ku­lut­ta­jil­le

Kuljetusalalle jakeluvelvoitteen kevennys oli tervetullut uutinen.

Riku Alasuutari ajaa päivittäin töihin Rovaniemeltä Kemijärvelle. Hän tykkää työstään opettajana ja uskoo sen olevan iso asia siinä, kun miettii polttoaineen hinnalle kipurajaa. Alasuutari on laskenut, että hän jää vielä voitolle.
Riku Alasuutari ajaa päivittäin töihin Rovaniemeltä Kemijärvelle. Hän tykkää työstään opettajana ja uskoo sen olevan iso asia siinä, kun miettii polttoaineen hinnalle kipurajaa. Alasuutari on laskenut, että hän jää vielä voitolle.
Kuva: Jussi Leinonen

Biopolttoaineiden jakeluvelvoitteen keveneminen tuskin tulee juurikaan näkymään kuluttajille polttoaineen hinnan laskuna, arvioi Valtion taloudellisen tutkimuskeskuksen (VATT) johtava tutkija Marita Laukkanen.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.