Lappiin et­sit­tiin se­son­ki­työn­te­ki­jöi­tä laa­jal­la kan­sain­vä­li­sel­lä mark­ki­noin­ti­kam­pan­jal­la – työ­voi­maa tar­vi­taan mat­kai­luun, so­te-alal­le ja teol­li­suu­teen

Matkailualalle tarvitaan paljon työvoimaa talvisesongiksi.
Matkailualalle tarvitaan paljon työvoimaa talvisesongiksi.
Kuva: Anssi Jokiranta

Lapin alueellisen markkinointi- ja viestintätalo House of Laplandin markkinointikampanja ulkomaisen sesonkityövoiman houkuttelemiseksi Lappiin tavoitti miljoonia eurooppalaisia ja ohjasi 18 000 kiinnostunutta työpaikkojen äärelle Work in Lapland -onlinetapahtumassa.

Lapland.fi-sivuston englanninkielisiä osaajamarkkinoinnin sisältöjä luettiin lähes 300 000 kertaa. Markkinointikampanja toteutettiin yhteistyössä Lapin TE-palveluiden kanssa Espanjassa, Italiassa, Portugalissa, Kreikassa, Ranskassa ja Romaniassa elo-syyskuussa.