Kemin kaupunginjohtaja Matti Ruotsalainen esittää erityisen kuntajakoselvityksen käynnistämistä. Hän yhdistäisi Kemin, Simon ja Keminmaan yhdeksi kunnaksi (LK 30.10.). Ongelmana on, että naapurikuntia yhdistyminen ei tunnu houkuttelevan – tälläkään kertaa.
Viimeksi kolmen kunnan yhdistämistä yritettiin 2014–2015. Tuolloin Keminmaa tyrmäsi Kemin aloitteesta käynnistetyn hankkeen. Sen sijaan Simossa liitokselle olisi löytynyt riittävä kannatus.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut