Sekajätteen keräys on järjestetty Rovaniemellä ja Pellossa nykyisin niin, että kiinteistön haltija tilaa kuljetuksen itse. Varsinkin haja-asutusalueilla on paljon kiinteistöjä, jotka eivät tätä velvoitetta täytä.
Kuva: Anssi Jokiranta
Rovaniemen ja Pellon jätehuollon uudelleenorganisoinnista on valitettu Pohjois-Suomen hallinto-oikeuteen. Valituksen ovat tehneet Rovaniemen seudun omakotiyhdistys ja Lapin koti- ja mökkiyhdistys yhdessä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut