Asuk­kai­den ja mök­ki­läis­ten yh­dis­tyk­set va­lit­ti­vat Ro­va­nie­men ja Pellon jä­te­huol­to­pää­tök­ses­tä – "kuu­le­mi­nen puut­teel­lis­ta"

Hallinto-oikeuden mukaan päätöksen käsittely kestänee kuukausia.

Sekajätteen keräys on järjestetty Rovaniemellä ja Pellossa nykyisin niin, että kiinteistön haltija tilaa kuljetuksen itse. Varsinkin haja-asutusalueilla on paljon kiinteistöjä, jotka eivät tätä velvoitetta täytä.
Sekajätteen keräys on järjestetty Rovaniemellä ja Pellossa nykyisin niin, että kiinteistön haltija tilaa kuljetuksen itse. Varsinkin haja-asutusalueilla on paljon kiinteistöjä, jotka eivät tätä velvoitetta täytä.
Kuva: Anssi Jokiranta

Rovaniemen ja Pellon jätehuollon uudelleenorganisoinnista on valitettu Pohjois-Suomen hallinto-oikeuteen. Valituksen ovat tehneet Rovaniemen seudun omakotiyhdistys ja Lapin koti- ja mökkiyhdistys yhdessä.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä