Yk­si­näi­syys kai­her­taa monen nuoren mieltä – “Vä­lil­lä olo on kä­de­tön”

Nuorten yksinäisyys on kasvussa. Vasan haastattelema Lumi kertoo, miltä yksinäisyys tuntuu, ja miten vaikean tunteen kanssa voi selvitä.

-
Kuva: Karina Kulppi

Koronapandemian myötä nuorten ja nuorten aikuisten kokema yksinäisyys on lisääntynyt vuosi vuodelta. Yksinäisyyden huolestuttavasta yleisyydestä huolimatta aiheesta on vain vähän julkista keskustelua. Rovaniemeläinen Lumi, 17, kokee yksinäisyyttä arjessaan. Lumi esiintyy jutussa anonyymina aiheen arkaluontoisuuden vuoksi.

Yksinäisyyden kokemus on ollut Lumille raskas. Nuoresta iästään huolimatta hän on elänyt yksinäisyyden kanssa useita vuosia yläasteesta asti.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä