uimarannat: Si­ni­le­vä­kau­si on alkanut La­pis­sa­kin – ha­vain­to­ja etenkin Pe­rä­me­ren ran­ni­kol­ta

pääkirjoitus: Hy­vin­voin­ti­alueen pitää olla valmis puolen vuoden päästä – joh­ta­ja­va­lin­nat ovat työl­lis­tä­neet eikä ra­di­kaa­lei­hin muu­tok­siin tunnu olevan aikaa

Tilaajille

Väy­lä­vi­ras­ton esitys Lapin lii­ken­ne­in­ves­toin­neis­ta jäi tänäkin vuonna mi­ni­maa­li­sek­si – "Esitys on täysin riit­tä­mä­tön"

Väyläverkon investointiohjelman lähes 130 esitetystä hankkeesta vain 11 sijoittuu Lappiin. Maakunnan suurimpia perusparannustarpeita ei ole huomioitu.

Väyläviraston laatimassa väyläverkon investointiohjelmassa esitetään kahta kehittämishanketta valtatielle 21. Kuva on otettu valtatieltä, Muotkatakasta hieman etelään. Arkistokuva.
Väyläviraston laatimassa väyläverkon investointiohjelmassa esitetään kahta kehittämishanketta valtatielle 21. Kuva on otettu valtatieltä, Muotkatakasta hieman etelään. Arkistokuva.
Kuva: Iiro Kerkelä

Väylien suurten perusparannusten investoinnit jäivät Lapissa edelleen haaveeksi.

Väylävirasto julkaisi 16. kesäkuuta esityksensä uusien rata-, maantie- ja vesiväylähankkeiden investoinneista vuosille 2023–2030. Lähes 130 esitetystä hankkeesta vain 11 on Lapissa.