-

Vas­taa­jien enem­mis­tö: tu­ris­te­ja on Ro­va­nie­mel­lä liikaa

Kyselyymme vastasi yli 1 500 henkilöä. Liikennehaitat, keskustan välttely ja lyhytvuokrauksen lieveilmiöt nousevat esiin vastauksissa. Toisaalta matkailu tuo työpaikkoja, lisätuloja ja elämää kaupunkikuvaan.

Kyselyymme vastasi yli 1 500 henkilöä. Liikennehaitat, keskustan välttely ja lyhytvuokrauksen lieveilmiöt nousevat esiin vastauksissa. Toisaalta matkailu tuo työpaikkoja, lisätuloja ja elämää kaupunkikuvaan.

Rovaniemellä on liikaa matkailijoita, katsoo täpärä enemmistö, 54 prosenttia kyselymme vastaajista.

Noin neljäsosa vastaa matkailijoita olevan sopivasti ja reilu viidennes on sitä mieltä, että matkailijoita voisi olla vielä enemmänkin.

UR:n verkkokyselyyn osallistui 1 535 vastaajaa. Heistä suurin osa, yli 400 kertoo asuvansa keskustassa, loput ympäri Rovaniemeä – sekä kaupunkialueella että kylillä.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä