Kemissä petyttiin raskaasti, kun kunta- ja alueministeri Anna-Kaisa Ikonen (kok.) ilmoitti menneellä viikolla, että hallitusohjelmaankin kirjattu valtionosuusjärjestelmän uudistaminen ei toteudu kuluvan hallituskauden aikana. Peruutus tietää Perämeren rantakaupungille miljoonien eurojen menetyksiä tulevillekin vuosille.
Kemin on arvioitu menettäneen vuosittain yli 12 miljoonaa euroa siitä lähtien, kun sote-uudistus astui voimaan tammikuussa 2023.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut