Valtion työntekijöiden uudet etä- ja hybridityöohjeet ovat herättäneet laajaa närää. Vahvinta närkästys on ollut Kansaneläkelaitoksessa, jonka tuore pääjohtaja Lasse Lehtonen vaatii henkilöstöä työskentelemään toimistolla ainakin päivän viikossa.
Valtiovarainministeriön ohjeen mukaan työpaikalla pitäisi olla vähintään 12 päivänä kuukaudessa eli yli puolet työpäivistä. Tosin ohje jättää yksittäisille virastoille asiassa harkinnanvaraa.
Kelan linjauksen kerrotaan kiristäneen laitoksen työilmapiiriä.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut