Arkistokuvassa on Outokummun Tornion terästehtaan työntekijöitä.
Kuva: Nina Susi
Tornion kaupunginjohtaja Timo Nousiainen kuvailee Outokummun kaavailemia henkilöstövähennyksiä shokkiuutiseksi.
– Jos puhutaan vaikka 250 ihmisestä, niin määrää voi verrata Nokian suurimpiin irtisanomisiin Oulussa takavuosina. Ollaan suhteellisesti samassa suuruusluokassa, Nousiainen laskee.
– On ryhdyttävä suunnittelemaan jonkinlaista tukipakettia. Sitä ei ole tietenkään vielä mietitty tarkemmin, hän jatkaa.