Tornion kau­pun­gin­joh­ta­ja: "Määrää voi verrata Nokian ir­ti­sa­no­mi­siin Ou­lus­sa. On ryh­dyt­tä­vä suun­nit­te­le­maan tu­ki­pa­ket­tia"

Tornio
Arkistokuvassa on Outokummun Tornion terästehtaan työntekijöitä.
Arkistokuvassa on Outokummun Tornion terästehtaan työntekijöitä.
Kuva: Nina Susi

Tornion kaupunginjohtaja Timo Nousiainen kuvailee Outokummun kaavailemia henkilöstövähennyksiä shokkiuutiseksi.

– Jos puhutaan vaikka 250 ihmisestä, niin määrää voi verrata Nokian suurimpiin irtisanomisiin Oulussa takavuosina. Ollaan suhteellisesti samassa suuruusluokassa, Nousiainen laskee.

– On ryhdyttävä suunnittelemaan jonkinlaista tukipakettia. Sitä ei ole tietenkään vielä mietitty tarkemmin, hän jatkaa.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä