Onnettomuudet: Mal­mi­ju­na suistui jälleen rai­teil­taan

Kuvagalleria: Pidetyn kiek­koe­ro­tuo­ma­rin ura päättyi Ro­va­nie­mel­lä

Mainos: Jakajaksi Kaleva Mediaan - tutustu ja hae tästä

Tilaajille

Tak­si­yrit­tä­jä hankki tu­li­te­rän säh­köau­ton, josta löytyi useita suuria vikoja jo en­sim­mäis­ten kuu­kau­sien aikana – Am­mat­ti­kus­kil­le työ­vä­li­neen viat ovat kiu­sal­li­sia

Uusien autojen virheistä ilmoitetaan säännöllisesti, mutta käytettyjen autojen kauppaan liittyen kuluttajaneuvontaan ollaan yhteydessä kymmenkertaisesti enemmän.

Taksiyrittäjä Joni Kalamäki osti uuden täyssähköauton työkäyttöön. Auton akuston vikoja jouduttiin korjaamaan useaan kertaan.
Taksiyrittäjä Joni Kalamäki osti uuden täyssähköauton työkäyttöön. Auton akuston vikoja jouduttiin korjaamaan useaan kertaan.
Kuva: Teija Soini

Kuluttajaneuvonnan järjestelmään on kirjattu tänä vuonna noin 300 yhteydenottoa, jotka ovat koskeneet uuden auton virhettä. Valtaosa niistä koskee erilaisia teknisiä vikoja, kertoo Kilpailu- ja kuluttajaviraston johtava asiantuntija Mikko Saastamoinen.

– Ongelmat koskevat luonnollisesti huomattavan paljon useammin käytettyjä autoja, niihin liittyviä yhteydenottoja on tullut noin 3 500 tämän vuoden aikana, Saastamoinen vertaa.

Haluatko lukea tämän jutun?

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet (ma-la) ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi