Sopuleja ja myyriä on ollut tänä vuonna vähän, ja luultavasti siksi naalien ruokinta-automaateilla ruoan menekki on ollut aiempaa suurempaa.
Kuva: Jukka Ikonen / Metsähallitus
Äärimmäisen uhanalaisen naalin pesintäonnistumiset jatkuvat Suomenkin puolella.
Naalin suojelusta Suomessa vastaavan Metsähallituksen mukaan riistakameroilla tarkkailluissa naalinpesissä havaittiin pentuja jo neljättä vuotta peräkkäin. Pentuja oli tosin vähemmän kuin aiempina vuosina.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut