kolumni: Kahden ikä­krii­sin ris­ti­pai­nees­sa – poden var­muu­dek­si mo­lem­pia

pääkirjoitus: Putinin Venäjä on to­dis­ta­nut ar­vaa­mat­to­muu­ten­sa ja häi­käi­le­mät­tö­myy­ten­sä jo useam­paan kertaan – Suomen on oltava valmis mihin tahansa

Tilaajille

Ra­vin­to­loil­le myyvien po­ron­li­ha jäi kynsiin – po­ron­li­ha kaipaa verk­koon yhä mark­ki­noin­tia ja yh­teis­tä tarinaa

Poronlihaa myy jo toistakymmentä verkkosivua. Yhteinen markkinointialusta toisi kaivattavaa näkyvyyttä ja helpottaisi ostamista.

Korona kurittaa ammattikeittiöihin lihansa myyviä porotalousyrittäjiä. Juhani Maijala Sodankylästä laskee, että myynti sakkasi helmikuussa 70 prosenttia, ja maaliskuussa 90 prosenttia. Hän on siirtynyt myymään poronlihaa sosiaalisessa mediassa.

– Sodankylään ja Rovaniemelle myyminen on kuin myisi hiekkaa Saharaan. Mutta on sitäkin tehty, hän sanoo.