Huonokuntoisilta raskailta ajoneuvoilta vietiin rekisterikilpiä Lapin ja Oulun poliisin yhteisessä raskaan liikenteen valvontaiskussa.
Poliisin mukaan joka kymmenes tarkastettu ajoneuvo oli niin huonossa kunnossa, että niiltä poistettiin rekisterikilvet. Viat olivat pääasiassa jarrujen heikkoon kuntoon liittyviä.
Poliisin mukaan ajoneuvojen kunnossapitoa oli selvästi laiminlyöty. Yli 70 tarkastetun ajoneuvon joukosta yli kymmenesosa määrättiin valvontakatsastukseen.