Poh­joi­seen löytyi mu­ka­vas­ti uusia ki­ma­lais­las­ki­joi­ta Lapin Kansan jutun jälkeen

Pohjois-Suomeen on löytynyt mukavasti lisää kimalaislaskijoita sen jälkeen, kun Lapin Kansa uutisoi kesäkuun lopulla, että pohjoiseen kaivataan lisää vapaaehtoisia tekemään kimalaisseurantaa.

Uutisoinnin innoittamana toistakymmentä ihmistä otti yhteyttä Suomen ympäristökeskukseen puhelimitse ja kymmenkunta sähköpostitse.

– Oulusta pohjoiseen on perustettu nyt kahdeksan uutta laskentalinjaa, ja lisää toivottavasti tulee, kunhan ehdin olla yhteydessä soittaneisiin, juhannuksena lomalle jäänyt Syken tutkija Janne Heliölä kertoo.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä