Pääkirjoitus: Ay-lii­ke ja hal­li­tus ovat ajau­tu­neet jää­rä­päi­syyt­tään pat­ti­ti­lan­tee­seen, mistä kum­man­kin on vaikea pe­rään­tyä

Lakko: Työ­tais­te­lu kes­keyt­tää ju­na­lii­ken­teen ensi tors­tai­na vuo­ro­kau­den ajaksi, lakko ei koske Poh­jois-Suo­men hen­ki­lö­yö­ju­na­lii­ken­net­tä

Rikos: Vä­ki­val­tai­nen ve­lan­pe­rin­tä Ro­va­nie­mel­lä toi 37-vuo­tiaal­le nai­sel­le reilut kaksi vuotta van­keut­ta

Mainos: Lapin Kansa Digi 13,90 €/kk – tilaa tästä

Tilaajille

Pelkkä hin­nan­alen­nus ei tuo ko­ti­mai­sia asiak­kai­ta poh­joi­sen yri­tyk­sil­le, vaan mat­kai­lun oh­jel­ma­pal­ve­lut pitää muokata suo­ma­lai­seen makuun so­pi­vik­si

– Se tarkoittaa aktiivista tuotteiden tarjoamista ja lisätuotteiden vuokraamista ja matkailijoiden opastamista, Villi Pohjola Oy:n toimitusjohtaja Sami Päivike sanoo.

Villi Pohjola Oy on muiden matkailupalveluita tarjoavien yritysten tavoin joutunut muuttamaan tarjontaansa. Toimitusjohtaja Sami Päivike sanoo, että suomalaisille pitää aktiivisesti tarjota sitä, mitä he kaipaavat.
Villi Pohjola Oy on muiden matkailupalveluita tarjoavien yritysten tavoin joutunut muuttamaan tarjontaansa. Toimitusjohtaja Sami Päivike sanoo, että suomalaisille pitää aktiivisesti tarjota sitä, mitä he kaipaavat.
Kuva: Pekka Aho

Kotimaiset matkailijat voivat ostaa ohjelmapalveluyritysten tuotteita, kun ne kohdennetaan suomalaisille.

Näin uskovat sekä tutkija että matkailun edunvalvoja, jotka pohtivat ohjelmapalveluiden näkökulmasta tapoja, miten kansainvälisten matkailijoiden jättämää aukkoa voisi edes jotenkin paikata.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.