Tilaajille

Pelkkä hin­na­na­len­nus ei tuo ko­ti­mai­sia asiak­kai­ta poh­joi­sen yri­tyk­sil­le, vaan mat­kai­lun oh­jel­ma­pal­ve­lut pitää muokata suo­ma­lai­seen makuun so­pi­vik­si

– Se tarkoittaa aktiivista tuotteiden tarjoamista ja lisätuotteiden vuokraamista ja matkailijoiden opastamista, Villi Pohjola Oy:n toimitusjohtaja Sami Päivike sanoo.

Villi Pohjola Oy on muiden matkailupalveluita tarjoavien yritysten tavoin joutunut muuttamaan tarjontaansa. Toimitusjohtaja Sami Päivike sanoo, että suomalaisille pitää aktiivisesti tarjota sitä, mitä he kaipaavat.
Villi Pohjola Oy on muiden matkailupalveluita tarjoavien yritysten tavoin joutunut muuttamaan tarjontaansa. Toimitusjohtaja Sami Päivike sanoo, että suomalaisille pitää aktiivisesti tarjota sitä, mitä he kaipaavat.
Kuva: Pekka Aho

Kotimaiset matkailijat voivat ostaa ohjelmapalveluyritysten tuotteita, kun ne kohdennetaan suomalaisille.

Näin uskovat sekä tutkija että matkailun edunvalvoja, jotka pohtivat ohjelmapalveluiden näkökulmasta tapoja, miten kansainvälisten matkailijoiden jättämää aukkoa voisi edes jotenkin paikata.