Oikeuskansleri Tuomas Pöysti moittii entistä valtiovarainministeriä Katri Kulmunia (kesk.) riittämättömästä harkinnasta valtion varojen käytössä, kun Kulmuni osallistui yksityisen yrityksen viestintäkoulutuksiin.
Koulutukset maksoi työ- ja elinkeinoministeriö ja valtiovarainministeriö, mutta ainakin joulukuussa 2019 Kulmunia valmennettiin oikeuskanslerin mukaan osallistumaan Ylen A-studioon keskustan puheenjohtajana eikä ministerinä.
Kulmunia ei kuitenkaan ole oikeuskanslerin mukaan syytä epäillä sellaisesta rikoksesta, josta Kulmunia voitiin ministerinä syyttää. Kulmuni ei myöskään osallistunut koulutussopimuksista päättämiseen, katsoo oikeuskansleri.