Onnettomuudet: Rat­ti­juop­po ajoi stop-mer­kin takaa auton eteen Tor­nios­sa

Lapin Kansan kalakilpailu: Suuria ahvenia ja hurjia har­juk­sia

Mainos: Jakajaksi Kaleva Mediaan - tutustu ja hae tästä

Tilaajille

Nastat, kitkat vai jo­ka­sään renkaat koko vuo­dek­si – ”eu­ro­ku­mit” saa­vut­ta­vat suo­ri­tus­ky­vys­sä poh­jois­mai­siin oloihin rää­tä­löi­ty­jä tal­vi­ren­kai­ta

Aalto-yliopiston teknologiapäällikkö Panu Sainio ennustaa, että 10–15 vuoden kuluttua Suomessakin voi ajaa yhdellä rengassarjalla läpi vuoden.

Vanhan totuuden mukaan kitkarengas pitää parhaiten lumella ja nasta jäällä. Autojen turvatekniikka tasoittaa rengastyyppien erot niin, että pohjoismainen kitkarengas on turvallinen vaihtoehto myös jäisille teille.
Vanhan totuuden mukaan kitkarengas pitää parhaiten lumella ja nasta jäällä. Autojen turvatekniikka tasoittaa rengastyyppien erot niin, että pohjoismainen kitkarengas on turvallinen vaihtoehto myös jäisille teille.
Kuva: Nokian Renkaat

Autoilijan talvirengasvalinnoista on parissa vuodessa tullut yhä monimutkaisempia. Perinteinen kitkat vai nastat -kysymys on muuttunut muotoon nastat, Keski-Euroopan kitkat, pohjoismaiset kitkat vai kenties peräti all season- eli jokasään renkaat?

Kaikkia vaihtoehtoja saa myydä ja ostaa Suomessa.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.