"Me ollaan pantu kortta kekoon" – ­ro­va­nie­me­läi­sen päi­vä­ko­din lapset ker­toi­vat Sauli Nii­nis­töl­le miten he ovat syöneet lau­ta­sen­sa tyh­jäk­si, pre­si­dent­ti vastasi kir­jeel­lä

Saarenputaan päiväkodin lapset kertoivat presidentille vähentäneensä roskiin menevän ruoan määrää.

Saarenputaan päiväkodin lapset saivat presidentiltä kiitoskirjeen ruokahävikin vähentämisestä. Presidentin kirje oli vastaus lasten aikaisemmin lähettämään kirjeeseen.

Lasten tietoon tuli viime syksynä, että Hävikkifoorumi-hankkeen suojelija, presidentti Sauli Niinistö on julkisesti esittänyt toiveen, että jokainen kantaisi kortensa kekoon ruokajätteen vähentämiseksi. Suomen tavoite on puolittaa ruokahävikki vuoteen 2030 mennessä.

– Tavoitteen toteutumiseen tarvitaan meidän jokaisen panosta.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä