Jalkapallo: "Oli hienoa huo­ma­ta, että seu­ral­la on kova luotto osaa­mi­see­ni", ku­vai­lee ro­va­nie­me­läis­jal­ka­pal­loi­li­ja Vilma Koi­vis­to siir­toaan yhteen Ruotsin huip­pu­jouk­kueis­ta

Pääkirjoitus: Venäjä jatkaa hyb­ri­di­ope­raa­tio­taan Suomen rajalla niin kauan kun se katsoo hyö­ty­vän­sä siitä

äänestä: Mikä on vuoden 2023 sy­käh­dyt­tä­vin lap­pi­lai­nen ur­hei­lu­ta­pah­tu­ma? Äänestä suo­sik­kia­si ja osal­lis­tu ar­von­taan

Mainos: Lapin Kansa Digi 13,90 €/kk – tilaa tästä

Tilaajille

Lau­ri­la–­Tor­nio–­Haa­pa­ran­ta-ra­dan säh­köis­tä­mi­nen sai EU-ra­haa vajaat 15 mil­joo­naa euroa – ra­ta­osuus yh­dis­tää Suomen ja Ruotsin rau­ta­tie­ver­kot

Tornionjoen ylittävä rautatiesilta on yli satavuotias. Se on edelleen oleellinen osa Suomen ja Ruotsin yhdistävän sähköisen rautatieyhteyden toteutumista.
Tornionjoen ylittävä rautatiesilta on yli satavuotias. Se on edelleen oleellinen osa Suomen ja Ruotsin yhdistävän sähköisen rautatieyhteyden toteutumista.
Kuva: Sari Pelttari-Heikka

EU on myöntänyt Suomelle Verkkojen Eurooppa -välineen rahoitusta Laurila–Tornio–Haaparanta-radan sähköistämiseen yhteensä 14,85 miljoonaa euroa.

Suomen osuus rahoituksesta on 11 miljoonaa euroa. Valtio saa tästä summasta viisi miljoonaa euroa, Huoltovarmuuskeskus viisi miljoonaa euroa ja Tornio ja Keminmaa kummatkin puoli miljoonaa euroa.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.