Pääkirjoitus: Ay-lii­ke ja hal­li­tus ovat ajau­tu­neet jää­rä­päi­syyt­tään pat­ti­ti­lan­tee­seen, mistä kum­man­kin on vaikea pe­rään­tyä

Lakko: Työ­tais­te­lu kes­keyt­tää ju­na­lii­ken­teen ensi tors­tai­na vuo­ro­kau­den ajaksi, lakko ei koske Poh­jois-Suo­men hen­ki­lö­yö­ju­na­lii­ken­net­tä

Mainos: Lapin Kansa Digi 13,90 €/kk – tilaa tästä

Tilaajille

Lähes 50 sa­vu­kos­ke­lais­ta ko­koon­tui kuu­le­maan Soklin tien pe­rus­kor­jaus­suun­ni­tel­maa – ta­voit­tee­na on turvata kai­vok­sen ja elin­kei­noe­lä­män kul­je­tuk­set tiellä

Martti-Sokli-tien pääsuunnittelija Jukka Mehtälä (oik.) selvitti Rovalan kohdalle suunniteltua tielinjausta Aimo Kakkiselle.
Martti-Sokli-tien pääsuunnittelija Jukka Mehtälä (oik.) selvitti Rovalan kohdalle suunniteltua tielinjausta Aimo Kakkiselle.
Kuva: Katja Palmqvist

Uusimmat Martti–Sokli -tien peruskorjaussuunnitelmat kiinnostavat Savukoskella edelleen, vaikka ensimmäisistä yrityksistä parantaa sorapintaisen tien kuntoa on jo yli 40 vuotta.

Ensimmäinen Martti–Rovala -tiesuunnitelma valmistui vuonna 1982. Viimeisin suunnitelma on vuodelta 2009, mutta rahoitusta ei ole löytynyt.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.