Pääkirjoitus

Kou­lu­jen kän­nyk­kä­kiel­lon pitäisi yltää vä­li­tun­neil­le asti

Niin opetusministeri Anders Adlercreutz (r.) kuin opetushallituskin toivovat, että kunnat kieltävät mobiililaitteiden käytön myös peruskoulujen välitunneilla (LK 2.8.). Uunituore kieltolaki yltää vain oppitunneille, missä puhelimen, tabletin, kannettavan tietokoneen, kuulokkeiden, kellopuhelimen ja älykellon käyttäminen on jatkossa kiellettyä ilman opettajan lupaa.

Hieman erikoiseksi ministerin toiveen tekee se, että hallitus olisi voinut halutessaan toteuttaa kyseisen toiveen itsekin.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut