Kemissä aletaan kesän mentyä maksaa velkoja vähemmäksi. Kaupunginjohtajan mukaan lyhytaikaiset lainat hoidetaan pois ensin.
Kuva: Camilla Ahlstrand
Kemin kaupungin jäissä ollut Kemin Energia ja Vesi Oy:n (Kenve) kauppa on loppusuoralla. Tämä on mahdollista nyt, kun myynnistä tehty kunnallisvalitus on vedetty pois hallinto-oikeudesta (26.6.2025).
Valituksen oli tehnyt myös oululainen yksityishenkilö, mutta se hylättiin jo talvella, koska hänen ei katsottu olevan asianosainen.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut