-

Herk­kik­sel­le liikaa

Pyysimme pelinkehittäjä Ville Helttusta kertomaan, mikä tekee Alan Wake II:sta niin poikkeuksellisen suomalaisen ilmiön. Samalla kävi selväksi, miten pitkä ja kuoppainen tie peliyrittäjällä on.

Pyysimme pelinkehittäjä Ville Helttusta kertomaan, mikä tekee Alan Wake II:sta niin poikkeuksellisen suomalaisen ilmiön. Samalla kävi selväksi, miten pitkä ja kuoppainen tie peliyrittäjällä on.

Tilaajille
Tilaajille

Kellarihuoneisto vaikuttaa enemmän nuorten miesten viihtymiseen viritetyltä oleskelupaikalta kuin toimistolta, mutta sellainen kai pelifirman kotipesän kuuluu ollakin.

Rivi pöytätietokoneita yhteispelejä eli laneja varten. Seinällä vartioi Darth Vader. Halloween-koristeita. Joulukuusikin. Niin kutsutussa jamittelukornerissa on jopa täysimittainen rumpusetti sekä muutama kitara.

Ville Helttuselle, 31, tämä toimisto on ollut toinen koti jo yhdeksän vuoden ajan – väliaikainen asuntokin peliyrittäjän elämän ollessa tiukimmillaan.

Ensin nuori mediatuottajaopiskelija imaistiin tuolloin tiloissa toimineeseen ammattikorkeakoulun Oulu Game Labiin, joka koulutti aloittelevia peliyrittäjiä.

Torikadulla perustettiin ensimmäinen oma yritys Kaamos Games, joka jakoi tilan puolenkymmenen muun pienen peliyrityksen kanssa.

Lue Digiä _vain 1 €/kk_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita