Lukijalta
Mielipidekirjoitus

Ensin itään, sitten länteen

Suomi on tehnyt tiliä sodan jälkeisestä ajasta Neuvostoliiton ja myöhemmin Venäjän suuntaan. Suomettumisesta on tullut käsite, joka tunnetaan myös muualla maailmassa.

Jälkiviisastelu asiasta on ollut joskus surkuhupaisaa luettavaa. Neuvostoliiton romahtaminen 1990-luvun alussa loi pohjan viisastelulle. Kansakunnan kannalta se oli varmasti tervehdyttävääkin, mutta jos se irrotetaan historiallisesta kontekstista, siinä saattaa tulla ylilyöntejä.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut