ROPS: Ro­va­nie­men Pal­lo­seu­ra he­rät­tää huolta ja pet­ty­mys­tä – ­ky­syim­me tuntoja va­paaeh­toi­sel­ta, jä­se­nel­tä, kan­nat­ta­jal­ta ja ju­nio­ri­pe­laa­jien van­hem­mal­ta

Kysely: Var­jos­taa­ko korona pik­ku­jou­lu­ja? Osal­lis­tu Lapin Kansan net­ti­ky­se­lyyn

Äänestys: Mikä on vuoden 2022 sy­käh­dyt­tä­vin lap­pi­lai­nen ur­hei­lu­ta­pah­tu­ma?

Tilaajille

Au­to­ju­na ke­ven­tää ajo­urak­kaa – Ari Pa­ju­kos­ken ka­la­reis­su meni uusiksi ja tuli kal­liim­mak­si, kun ju­na­vuo­ro pe­rut­tiin

Korona-aikana yleistynyt lähimatkailu on lisännyt autojunan suosiota. Vuorojen lisääminen heinä–syyskuulle on suunnitteilla. Nykyään neli- tai kaksipyöräisen saa junan kyytiin seitsemällä eri asemalla.

Illalla auto junaan, yö hytissä, aamulla auto pois junasta – ja matka pohjoiseen voi alkaa.

Tätä mahdollisuutta oriveteläinen Ari Pajukoski on hyödyntänyt usein. Kaikki reissut ovat suuntautuneet Tampereelta Lappiin, josta matka on jatkunut omalla autolla Pohjois-Norjaan kalastamaan.

– Näillä reissuilla oma auto on välttämätön. Kalastusvälineitä on mukana paljon ja paluumatkalla pakastin täynnä kalafileitä perheelle. Autojuna vähentää ajamista. Pääteasemalta, eli Rovaniemeltä tai Kolarista, on kuitenkin vielä päivän ajomatka kohteeseen, Pajukoski perustelee.

Työnsä puolesta yli 50 000 ajokilometriä vuodessa ajavalle Pajukoskelle autojuna on tuonut mukavaa vaihtelua liikkumiseen.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.