kolumni: Eikö ka­las­tus­la­ki olekaan kai­kil­le sama? Kysymys on nyt ajan­koh­tai­sem­pi kuin koskaan

Podcast: Kar­va­lak­ki­do­ku­ment­ti osa 6: Kuk­ko­lan­kos­ki näyt­tää, mitä elävä jo­ki­kult­tuu­ri voi ih­mi­sel­le merkitä – Heik­ki­län tai­tei­li­ja­vel­jek­set ker­to­vat elä­mäs­tä Väy­län­var­rel­la

Tilaajille

Auto- ja lii­ken­ne­toi­mit­ta­ja Kari Pit­kä­nen koeajoi kii­na­lai­sen ti­la-au­ton – Ma­xuk­sen me­nes­tys on kiinni os­ta­jien asen­teis­ta

Maxus on jykevän näköinen ja hyvin menohaluinen, mutta ajossa alusta kolisee akkujen painosta.
Maxus on jykevän näköinen ja hyvin menohaluinen, mutta ajossa alusta kolisee akkujen painosta.
Kuva: Kari Pitkänen

En ihan tiennyt, mitä odottaa, mutta sain enemmän kuin odotin. Kiinalaisen Maxus Euniq 5 -tila-auton ensikoeajo yllätti monessa suhteessa positiivisesti.

Euniq on tilamallin perikuva: pitkä, korkea ja väljä kaikilla kolmella istuinrivillään. Reilua tilaa riittää hyvin viidelle ja hieman tinkien seitsemälle matkustajalle. Iso ikkunapinta-ala, kattoikkuna ja reilun kokoiset taustapeilit helpottavat näkemistä kaikkiin suuntiin.