pääkirjoitus: Voiko mat­kai­lus­sa olla ta­voit­tee­na pelkkä kasvu?

Kolumni: Välitä lem­mi­kis­tä­si ja kerää koi­ran­ka­kat kadulta

Mainos: Jakajaksi Kaleva Mediaan - tutustu ja hae tästä

Tilaajille

Viisi täy­del­lis­tä syytä syödä papuja ja lins­se­jä – näillä re­sep­teil­lä loihdit edul­li­sis­ta raa­ka-ai­neis­ta ta­kuul­la mais­tu­via ate­rioi­ta

Ravintosuositukset kehottavat lisäämään papujen, linssien ja herneiden syöntiä. Jotenkin juuri se saa ilmeisen asian kuulostamaan tylsältä ja mauttomalta. Harkitse uudelleen! Katso myös maailman haetuimpien reseptien lista jutun lopusta.

Marokkolaisen harira-keiton salaisuus on lempeissä mausteissa, kurkumassa, inkiväärissä ja kanelissa.
Marokkolaisen harira-keiton salaisuus on lempeissä mausteissa, kurkumassa, inkiväärissä ja kanelissa.
Kuva: Nanna Rintala

Pavut ja linssit ovat mahtavia proteiinin, kuidun, raudan, kalsiumin ja monien muiden vitamiinien ja kivennäisaineiden lähteitä.

Toiseksi palkokasvien syönti on ekologista. Ne ovat yksi kestävimpiä proteiininlähteitä maailmassa. Ne käyttävät vähän vettä ja tilaa eivätkä saastuta päästöillä.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.