Onnettomuudet: Mal­mi­ju­na suistui jälleen rai­teil­taan

Kuvagalleria: Pidetyn kiek­ko­ero­tuo­ma­rin ura päättyi Ro­va­nie­mel­lä

Mainos: Jakajaksi Kaleva Mediaan - tutustu ja hae tästä

Tilaajille

Vä­rik­kään vies­tin­nän ai­ka­kau­del­la vi­ran­omai­set ko­kei­le­vat il­mai­sun­sa rajoja – Moni in­nos­tuu, jos Ve­ro­hal­lin­to so­met­taa muu­ta­kin kuin la­ki­teks­tiä

Julkishallinnolta odotetaan asiallisuutta ja harmautta. Vetävien uutisotsikoiden ja vauhdikkaan some-viestinnän keskeltä sellaisella on vaikea nousta esiin. Esimerkiksi asiakkaiden vaikeita elämäntilanteita käsittelevässä Kelassa on silti päätetty pitää omannäköinen vakava tyyli tiedottamisessa.

Verohallinto osoitti toukokuussa tukensa Käärijälle, vaikka Euroviisuvoitto ei Suomeen tullutkaan. Verohallinto on saanut paljon positiivista näkyvyyttä sosiaalisen median sisällöistään.
Verohallinto osoitti toukokuussa tukensa Käärijälle, vaikka Euroviisuvoitto ei Suomeen tullutkaan. Verohallinto on saanut paljon positiivista näkyvyyttä sosiaalisen median sisällöistään.
Kuva: Ruutukaappaus / LM

Onko sopivaa, että Verohallinto fanittaa euroviisuja Facebook-tilillään tai viäntää savvoo viestipalvelu X:ssä? Julkishallinnon viestintä kilpailee ihmisten huomiosta muun mediasisällön kanssa. Omaa viestiä onkin alettu organisaatioissa pukea vetävämpään asuun.

– Kalleinta sisältöä on se, jota kukaan ei kuluta, Julkisten alojen tiedottajat JAT ry:n puheenjohtaja Nilla Hietamäki sanoo.

Haluatko lukea tämän jutun?

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet (ma-la) ja arkisto Galleriat, videot ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi