Uu­ti­sa­na­lyy­si: Kemin mat­kai­lu­yh­tiö käyttää kau­pun­gin satamaa vip­pi­kas­sa­na

Kemin Matkailu Oy vuokraa Sampoa Kemin Satamalta, mutta rahaliikenne tökkii. Sammon ylläpito on ollut satamalle tappiollista jo ennen syntyneitä maksurästejä.

Kemissä on pitkin vuotta kuiskittu, että kaupungin isojen tytäryhtiöiden välejä hiertää ässällä alkava ongelma. Huhujen mukaan Kemin Matkailu Oy ei ole maksanut Kemin Satama Oy:lle sovitusti vuokriaan matkailumurtaja Sammosta.

Huhuilla on katetta, sillä Lapin Kansalle vahvistettiin torstaina, että satamayhtiöllä on matkailuyhtiöltä saatavia viime vuodenvaihteen tienoilta asti.

Kaupunki omistaa molemmat yhtiöt sataprosenttisesti, joten satamassa tilannetta on siedetty.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä