Kemissä on pitkin vuotta kuiskittu, että kaupungin isojen tytäryhtiöiden välejä hiertää ässällä alkava ongelma. Huhujen mukaan Kemin Matkailu Oy ei ole maksanut Kemin Satama Oy:lle sovitusti vuokriaan matkailumurtaja Sammosta.
Huhuilla on katetta, sillä Lapin Kansalle vahvistettiin torstaina, että satamayhtiöllä on matkailuyhtiöltä saatavia viime vuodenvaihteen tienoilta asti.
Kaupunki omistaa molemmat yhtiöt sataprosenttisesti, joten satamassa tilannetta on siedetty.