Enontekiö, Kittilä, Kolari ja Muonio aikovat lisätä yhteistyötään merkittävästi. Kunnat linjasivat yhteisistä toimista kesäkuussa Muoniossa järjestetyssä seutuseminaarissa, johon osallistui yli 60 kuntien valtuutettua ja viranhaltijaa.
Kunnat sopivat muun muassa yhteisen edunvalvonnan vahvistamisesta, kuntamarkkinoinnin käynnistämisestä sekä ympärivuotisen matkailun kehittämisestä. Ensimmäisiä käytännön toimia ovat muun muassa edunvalvonnan vuosikello ja yhteisten edunvalvontakohteiden määrittely.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut