Telian verkossa on ollut häiriötä tiistai-illasta alkaen Kemissä ja Simossa. Häiriö on koskenut 2G-, 4G- ja 5G-verkkoja.
Telian viestinnästä kerrotaan häiriön syyksi paikallinen tukiasemavika. Meri-Lapin yli kulki tiistai-iltana ukkosrintama, joten Telialta arvioidaan, että ukkonen ja salamointi ovat voineet aiheuttaa vahinkoja tukiasemiin ja niiden laitteistoihin.
Kemissä häiriötä on esiintynyt Kivikankaan, Ristikankaan ja Nauskan alueilla.
Kesällä on aikaa lukea!
Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_
Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa
Näköislehdet ja arkisto
Galleriat ja live-lähetykset
Podcastit
Päivittäiset uutiset sähköpostiisi
Pelit ja koulutukset
Tilaajaedut