Tor­nios­sa ja Ro­va­nie­mel­lä voi saada ves­sa­käyn­nis­tä Wil­ma-mer­kin­nän – lap­pi­lais­reh­to­rit tun­nis­ta­vat on­gel­man, mutta yleensä pu­hu­mi­nen auttaa

Torniolaisissa kouluissa oppilaat saavat poistua oppituntien aikana vessaan. Poikkeuksellisen pitkästä vessakäynnistä tehdään Wilmaan merkintä, ja tieto menee sitä kautta myös oppilaan huoltajille.
Torniolaisissa kouluissa oppilaat saavat poistua oppituntien aikana vessaan. Poikkeuksellisen pitkästä vessakäynnistä tehdään Wilmaan merkintä, ja tieto menee sitä kautta myös oppilaan huoltajille.
Kuva: Katja Lehto / arkisto

Peruskoulujen oppilaat Rovaniemellä, Kemissä ja Torniossa saavat poistua oppituntien aikana vessakäynneille eikä käyntien kestoa yleensä kelloteta, selviää Lapin Kansan kyselystä.

Asia nousi pinnalle, kun Yle uutisoi, että rovaniemeläisessä Ounasvaaran peruskoulussa opettajat kirjaavat ylös ja mittaavat ajan, jos oppilas käy vessassa oppitunnin aikana.

Kesällä on aikaa lukea!

Nappaa Lapin Kansa Digin ensimmäiset _2 kk 9,90 €_

Rajaton lukuoikeus verkkosivuilla ja sovelluksessa Näköislehdet ja arkisto Galleriat ja live-lähetykset Podcastit Päivittäiset uutiset sähköpostiisi Pelit ja koulutukset Tilaajaedut
Ilmoita asiavirheestä