Matkailu: Vaa­ral­li­siin paik­koi­hin py­sä­köi­dyt tu­ris­ti­bus­sit ja vuok­ra-au­tot kuu­men­ta­vat tun­tei­ta Ro­va­nie­mel­lä, poliisi vetoaa kul­jet­ta­jien vas­tuu­seen

lumivyöry: NRK: Nuori nor­ja­lais­mies kuoli lu­mi­vyö­rys­sä Nor­jas­sa

Mainos: Lapin Kansa Digi 13,90 €/kk – tilaa tästä

Tilaajille

Tie­dät­kö tämän pe­rä­vau­nuis­ta? Vain toista lajia vau­nuis­ta saa vetää satasen tun­ti­no­peu­del­la – eikä kärryä saa kuor­ma­ta vää­räl­lä ta­val­la, jottei se irtoa vauh­dis­sa

Kevät tuo perävaunut takaisin liikenteeseen. Kokosimme yleisohjeet siitä, mitä kuorman tekemisessä ja kuljettamisessa on huomioitava.

Jukka Kosola pitää tärkeänä, että perävaunun valot eivät vain pala, vaan myös näkyvät takaa tuleville. Siksi hän on vaihtanut kärryn polttimot normaalia kirkkaampiin ledeihin. – Olen kuljettanut pitkää lautaa kärryllä kotiin, kun takapainoinen kärry alkoi heittelehtiä. Toisen kerran lastasin kärryyn 35 lapiollista sepeliä, ja vaunun kantavuuden raja tuli jo sillä vastaan. Teillä liikkuu varmasti koko ajan ylipainoisia kärrykuormia, hän epäilee.
Jukka Kosola pitää tärkeänä, että perävaunun valot eivät vain pala, vaan myös näkyvät takaa tuleville. Siksi hän on vaihtanut kärryn polttimot normaalia kirkkaampiin ledeihin. – Olen kuljettanut pitkää lautaa kärryllä kotiin, kun takapainoinen kärry alkoi heittelehtiä. Toisen kerran lastasin kärryyn 35 lapiollista sepeliä, ja vaunun kantavuuden raja tuli jo sillä vastaan. Teillä liikkuu varmasti koko ajan ylipainoisia kärrykuormia, hän epäilee.
Kuva: Kari Pitkänen

1.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tutustu, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.