Syyt­tä­jä on pääosin tyy­ty­väi­nen tuo­mioon – "Oi­keus oli lähes kai­kes­sa samaa mieltä syyt­tä­jän kanssa"

Aluesyyttäjä Jane Iisakka on pääosin tyytyväinen käräjäoikeuden tuomioon.

Vaikka käräjäoikeus hylkäsi syytteen törkeästä virka-aseman väärinkäyttämisestä, se katsoi Välikankaan toiminnan täyttävän virka-aseman väärinkäyttämisen tunnusmerkistön.

– Käräjäoikeus katsoi, että Heli Välikangas käytti julkista valtaa, hankki itselleen hyötyä, oli esteellinen ja laiminlöi velvollisuutensa ilmoittaa esteellisyydestä, laiminlöi sijoituspäätöksen valmistelussa huolehtia esityksen sijoitusohjeiden mukaisuudesta ja huolehtia asian asianmukaisesta selvittämisestä ja valmistelusta, Iisakka toteaa.

Tarjous vain nyt

Saat digin _maksutta_ 2 viikkoa

Ilmoita asiavirheestä