Korot: Ra­hoi­tus­vas­ti­ke seit­se­män­ker­tais­tuu – lainan ly­hen­tä­mi­nen ja korkea korko nos­ta­vat asu­mis­ku­lu­ja hui­mas­ti ke­vääl­lä

Kolumni: Mikä on metsä?

Asuntolainat: Nyt voit katsoa ajan­ta­sai­set eu­ri­bor-ko­rot Lapin Kansan netistä

Mainos: Tilaa Lapin Kansa Digi koko vuodeksi samaan hintaan: 12,90 € / kk + 1 kk kaupan päälle, tilaa tästä

Tilaajille

Sytytä nyt se ta­ka­va­lo! – Liian moni ajaa kes­ki­tal­ven lu­mi­pöl­lys­sä perä pi­meä­nä, koska ei tunne autonsa valojen toi­min­ta­pe­ri­aat­tei­ta

Modernit huomiovalot edessä eivät riitä, kun ilta hämärtää tai näkyvyys on muuten heikentynyt. Huonoissa olosuhteissa on käytettävä sekä ajo- että takavaloja.

Pimeäperäiset autot ovat vaaraksi kuskille ja muille tienkäyttäjille, Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen tietää. Siksi kuljettajan on tutustuttava oman autonsa valojen toimintaperiaatteeseen huolellisesti.
Pimeäperäiset autot ovat vaaraksi kuskille ja muille tienkäyttäjille, Autoliiton koulutuspäällikkö Teppo Vesalainen tietää. Siksi kuljettajan on tutustuttava oman autonsa valojen toimintaperiaatteeseen huolellisesti.
Kuva: Kari Pitkänen

Ajomatka pari viikkoa sitten lumituiskuisella moottoritiellä havahdutti.

Tuokin ajaa edessä ilman takavaloja, ja perä hädin tuskin erottuu pöllyävän lumituiskun keskeltä.

Lue Digiä 1 kk _vain 1 €_

Tilauksella pääset lukemaan rajoituksetta tämän ja muita kiinnostavia artikkeleita, voit peruuttaa tilauksen koska tahansa.